Vilkår og betingelser

Generelt

Disse vilkårene gjelder mellom kunden og internetstores Trondheim Sykkelservice – Michal Wiecyk (Osloveien 12, Trondheim 7017). De gjelder utelukkende for transaksjoner gjort via nettbutikken trondheimsykkelservice.no.

For å kunne handle hos oss må du være fylt 18 år. Du har også mulighet til å la dine foresatte eller en annen myndig person foreta bestillingen for deg.

Disse vilkårene gjelder alt salg så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom.

Bestillingsprosess

Din ordre er bindende når ordren er registrert i vårt system. Ønsker du å annullere ordren må du ringe oss umiddelbart etter bestilling. Vi kan ikke garantere at avbestillinger gjort via e-post blir registrert tidsnok, ettersom vi jobber hardt med å sendt ut bestillingene så raskt som mulig. Hvis ordren blir sendt allerede, kan du benytte deg av angreretten. Husk at returfrakt må dekkes av kunde.

Du vil motta e-poster med oversikt over din ordre.

Opplysninger i nettbutikk

Vi gjør vårt ytterste for å vise korrekt informasjon angående våre salgsvarer i nettbutikken. Vi må i midlertid ta forbehold om at bilde-/ skrive-/ trykkfeil kan forekomme. Slike feil kan føre til at vi ikke kan levere i henhold til feilinformasjon i nettbutikk eller markedsføring. Ellers forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre eller deler av den dersom varen du ønsker er utsolgt. Ved slike situasjoner vil du få melding om dette på e-post.

Vilkår for rabattkupong

Rabattkupongen kan kun anvendes i vår nettbutikk. For å innløse kupongen må den samme emailadressen brukes som den kupongen ble sendt til. Kupongen kan ikke overføres til noen andre. En kupong kan innløses pr bestilling. Kuponger kan ikke kombineres, byttes til kontanter og kan ikke settes sammen.
Gyldighetsperioden og i visse tilfeller minsteverdi (ink, MOMS, EKSKL. fraktekostnader og gebyrer) er dokumentert i kampanjen i forbindelse med hvilke kupong som sendes ut.

Priser

Våre priser er oppgitt i NOK og inkludert merverdiavgift. Totalprisen inkludert frakt kan du se når du går til kassen, der kan du også se prisen med forskjellige leveringsmetoder.
Siden oppdateres daglig, hvilket garanterer at prisene alltid er aktuelle. Selger reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå, ved feilprising over 15% under normalpris kan vi slette ordre, du vil i så tilfelle bli kontaktet.

Betaling

Du kan velge å betale med bankkort (Visa, Mastercard), faktura (14 dager), delbetaling (Bambora), eller med Vipps. Trondheim Sykkelservice lagrer aldri informasjon om kortet ditt. Vi håndterer kun personlige opplysninger i henhold til den norske personopplysningsloven.

Kortet ditt (aller kontoen din, avhengig av betaligsmetode som du ønsker) belastes når produktet sendes.

Levering

Per i dag leverer vi kun varer til Norge. Frakt til Svalbard og Jan Mayen er priset individuelt. Pakker blir sendt med PostNord, Bring, Posten eller DBSchenker. Lagerførte varer sendes innen 24t.

Når vi har godkjent din ordre sender vi ut en ordrebekreftelse på e-post hvor antatt leveringsdato er oppgitt. Har vi alle varer på lager sendes bestillingen så fort som mulig (innen maksimalt 24t) fra vårt lager i Trondheim og leveringstiden er på 1-5 arbeidsdager avhengig av hvor du bor i landet. Varer som står som «på lager» befinner seg på vårt eget fysiske lager. Vi må imidlertid ta forbehold om feil i lagerstatus.

Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Kunden vil få beskjed når ordre er utsendt på e-post.

Dersom varen blir skadet ved levering skal dette snarest meldes til selger og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet, så skal du også melde dette direkte til den som du kvitterer ut pakken av.

 Husk at du må hente pakken din innen 7 dager! Etter det sendes varene i retur. 
Om du angrer på kjøpet så henter du bare ut din bestilling og returnerer den til oss.

Sykler sender vi bare via Postnord til et utleveringssted nær mottakeren. Flere detaljer finnes her.

Retur

Du må selv dekke returkostnadene for produkter du kjøper hos oss ved bruk av angrerett og bytte. Du har selv ansvaret for retursendingen frem til vi mottar den.

Husk å utfylle reklamasjonsskjema som du finner her: Reklamasjonsskjema Trondheim Sykkelservice. Skjemaet må medfølge produktet ved innlevering.

Reklamasjon

Når du handler hos Trondheim Sykkelservice – Michal Wiecyk har du 24 måneders reklamasjonsrett mot fabrikasjonsfeil. Husk å ta vare på fakturaen din, ettersom du vil få bruk for den ved en eventuell reklamasjon. Du må reklamere hurtigst mulig og i hvert tilfelle innenfor rimelig tid etter at mangelen er oppdaget.

Reklamasjonsretten omfatter ikke slite-deler som lyspærer, batteri, dekk, wire til bremser og gir, bremseklosser og lignende. Reklamasjonsretten dekker ikke i forbindelse med feil, skader eller slitasje, direkte eller indirekte oppstått som følge av feil bruk eller dårlig vedlikehold.

Husk å utfylle reklamasjonsskjema som du finner her: Reklamasjonsskjema Trondheim Sykkelservice. Skjemaet må medfølge produktet ved innlevering.

Angrerett

Du har 14 dagers angrerett fra datoen du mottar pakken. Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste standardleveringen vi tilbyr), uten unødig opphold fra den dagen vi mottar returen din.

Husk å utfylle angrerettskjema som du finner her: Agrerettskjema Trondheim Sykkelservice. Skjemaet må medfølge produktet ved innlevering.

Du vil ikke bli pålagt noe gebyr for tilbakebetalingen.

Vi kan holde tilbake betalingen til vi har fått varene tilbake.

Du må returnere varene eller levere de tilbake til oss, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du har underrettet oss om at du vil gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt.

Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene.

Du er ansvarlig for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.

Avhjelp

Trondheim Sykkelservice – Michal Wiecyk skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av oss, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis du  på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med oss, betaler ikke vi disse utgiftene.

Ekstraordinære forhold

Trondheim Sykkelservice – Michal Wiecyk er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis vi godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor vår kontroll, og som ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Vi er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra vår side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Endring i vilkårene

Trondheim Sykkelservice – Michal Wiecyk forbeholder seg rette til å endre nærvørende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivingen.

© Trondheim Sykkelservice 2024

created by webscene.pl